Tuesday 7 November 2017

Kontor Space Sitater Aksjeopsjoner


Office Space Quotes Jeg fortalte de fudge packers at jeg likte Michael Boltons musikk. Michael Bolton: Jeg vet ikke hva som skjedde, jeg må ha savnet et desimalpunkt eller noe. Peter Gibbons: Vel, bedriftskonto er sikkert som helvete vil legge merke til 305,326.13 Michael Mennesker var ikke ment å sitte i små hytter stirrende på dataskjermer hele dagen, fylle ut ubrukelige former og lytte til åtte forskjellige sjefer drone på om om misjonserklæringer. Bedriftsgjeld, Nina speaking. Bare et øyeblikk. Bedriftsgjeld, Nina speaking. Bare et øyeblikk. Bedriftsgjeld, Nina speaking. Bare et øyeblikk. Bill Lumbergh: Hei Peter, hva skjer Hør, skal du ha de TPS-rapportene for oss i ettermiddag Peter Gibbons: Nei Bill Lumbergh: Ah. Vel, så antar vi at vi skal gå videre og ha en liten snakk. Peter Gibbons: Ikke akkurat nå, Lumbergh, jeg er litt opptatt. Du vet hva, faktisk, jeg må spørre deg om å bare gå videre og komme tilbake senere, jeg har et møte med Bobs om et par minutter. Bill Lumbergh: Jeg var ikke klar over et møte med dem. Peter Gibbons: Ja, de ringte meg hjemme. Samir: Jeg har et spørsmål. Peter Gibbons: Ja Samir: I. I disse konjugasjonsbesøkene kan du ha sex med kvinner Peter Gibbons: Ja, det kan du sikkert. Samir: OK, gjør jeg det. Peter Gibbons: Gutt, jeg sier noen dager. En av disse dagene blir det som om han etterligner lyden av en maskingevær. Brian, en servitør, går opp og gjør det samme og ler Brian: Så kan jeg få deg herrer noe mer å drikke Eller kanskje noe å nippe på noen Pizza Shooters, rekerpoppere eller ekstreme Fajitas Peter Gibbons: Bare kaffe. Brian: Okay. Høres ut som et tilfelle på mandager. Peter Gibbons: Så dere skal skyte Mike og Samir, og du skal gi meg flere penger Bob Porter: nikker Uh-huh. Peter Gibbons: Wow. Peter Gibbons: Um, 7-Eleven, rett Du tar en krone fra brettet. Joanna: Fra de kreppede barna Peter Gibbons: Nei, det er krukken. Jeg snakker om brettet, penniene for alle. I utgangspunktet gjorde det samme, vi tok det fra en mye større skuff, og vi gjør det et par millioner ganger. Peter Gibbons: Se, jeg vet ikke om dere, men jeg er lei av å bli presset rundt. Arent du Samir: Ja, Peter, men jeg skal ikke gjøre noe ulovlig. Peter Gibbons: Samir, dette er Amerika. Lawrence: Ser det ikke slik ut som Anne Peter Gibbons: Ja, litt. Lawrence: Hei, hun har ikke vært her over en stund. Du to går fortsatt ut Peter Gibbons: Ja. Jeg antar. Jeg vet ikke. Noen ganger får jeg denne følelsen som shes jukser på meg. Lawrence: Ja, jeg får den følelsen også, mann. Peter Gibbons: Hva mener du med Lawrence: Jeg vet ikke, mann. Jeg får bare den følelsen som ser på henne som shes, den typen kylling som bare. buhhh. Michael Bolton: Du tror at kjæledyrstenen var en veldig god idé. Tom Smykowski: Jo, det var det. Fyren gjorde en million dollar. Milton Waddams: Unnskyld, unnskyld meg, senor Kan jeg snakke med deg, vennligst jeg ba om en mai tai, og de tok meg en pina colada. Og jeg sa ikke salt, ingen salt på margaritaen, men det hadde salt på den, store saltkorn, flytende i glasset. Meksikansk servitør: Du er veldig snill, senor. Under pusten hans Pinche gringo. Milton Waddams: Som servitør går bort Og ja, jeg vil ikke forlate et tips, fordi jeg kunne. Jeg kunne stenge dette stedet nede. Sir Ill ta min reisende sjekker til et konkurrerende feriested. Jeg kunne skrive et brev til nasjonens turiststyrke, og jeg kunne få dette stedet fordømt. Jeg kunne sette. Jeg kunne sette. strychnin i guacamole. Det var salt på glasset, store korn av salt. roper gjennom veggen hei peter, mann, sjekk ut kanal 9, det er brysteksamen WooMOVIE Quote DB 37,032 sitater i 237 viser Office Space sitater Bill Lumbergh. Hei Peter, hva skjer Hør, skal du ha de TPS-rapportene for oss i ettermiddag Peter Gibbons. Nei. Bill Lumbergh. Ah. Vel, så antar vi at vi skal gå videre og ha en liten snakk. Peter Gibbons. Ikke akkurat nå, Lumbergh, jeg er litt opptatt. Du vet hva, faktisk, jeg må spørre deg om å bare gå videre og komme tilbake senere, jeg har et møte med Bobs om et par minutter. Bill Lumbergh. Jeg var ikke klar over et møte med dem. Peter Gibbons. Ja, de ringte meg hjemme. Bob Porter. Ser ut som om du har manglet mye arbeid på det siste. Peter Gibbons. Vel, jeg ville ikke si at jeg hadde savnet det, Bob. Bob Slydell. Milton Waddams. Dom Portwood. Whos han Bob Porter. Du vet, seriøs fyr, mumler mye. Dom Portwood. Å, ja. Bob Slydell. Ja, vi kan ikke finne en oversikt over at han er en nåværende medarbeider her. Bob Porter. Jeg så på det dypere, og jeg fant ut at det som skjedde, var at han ble lagt av for fem år siden, og ingen har fortalt ham, men gjennom en slags svikt i lønnsavdelingen får han fortsatt en lønnsslipp. Bob Slydell. Så vi gikk bare videre og fikset feilen. Bill Lumbergh. Flott. Dom Portwood. Så, Milton har blitt slått av Bob Slydell. Vel bare et sekund der, professor. Vi, vi løste feilen. Så han vil ikke motta en lønnsslipp lenger, så det vil bare fungere seg naturlig ut. Bob Porter. Vi liker alltid å unngå konfrontasjon, når det er mulig. Problemet løst fra slutten. Bob Slydell. Vil du bære med meg for et øyeblikk her. Peter Gibbons. OK. Bob Slydell. Hva om - og tro meg dette er hypotetisk - men hva om du ble tilbudt noen form for et aksjeopsjonsprogram for egenkapitaldeling. Ville det gjøre noe for deg, Peter Gibbons. Jeg vet ikke, antar jeg. Hør, jeg skal gå. Det har vært veldig fint å snakke med dere begge. Bob Slydell. Absolutt, glederne på denne siden av bordet, stoler på meg. Peter Gibbons. Lykke til med dine oppsigelser, helt riktig, jeg håper at fyringen din går veldig bra. Bob Porter. Utmerket. Bob Slydell. Flott. Wow. Bob Slydell. Du ser, det som prøver å gjøre er å få en følelse av hvordan folk bruker tid på jobben, så hvis du vil, vil du gå oss gjennom en typisk dag, for deg Peter Gibbons. Yeah. Bob Slydell. Flott. Peter Gibbons. Vel, jeg kommer vanligvis inn i minst femten minutter sent, ah, jeg bruker sidedøren - slik Lumbergh kan ikke se meg, heh - etter at jeg sorterer plass i en time. Bob Porter. Da-uh Space ut Peter Gibbons. Ja, jeg stirrer bare på skrivebordet mitt, men det ser ut som jeg jobber. Jeg gjør det for nok en time etter lunsj også, Id sier i en gitt uke, antar jeg nok bare om femten minutter med ekte, faktisk, arbeid. Dom Portwood. Hei, Peter. Hva skjer Vi må snakke om TPS-rapportene dine. Peter Gibbons. Yeah. Omslaget. Jeg vet jeg vet. Uh, Bill snakket med meg om det. Dom Portwood. Yeah. Uh, fikk du det notatet Peter Gibbons. Yeah. Jeg fikk notatet. Og jeg forstår politikken. Problemet er, jeg har nettopp glemt denne gangen. Og jeg har allerede tatt vare på det så det er ikke engang et problem lenger. Dom Portwood. Yeah. Dens bare det var å sette nye coverheets på alle TPS-rapportene før de går ut nå. Så hvis du bare kunne huske å gjøre det fra nå av, så vær det bra. Ok, Joanna. Hvordan tør du dømme meg Du er bare denne krone-stjele, wannabe kriminelle. Mann. Peter Gibbons. Vel, det kan være, men minst sov jeg aldri med Lumbergh. Joanna. Hvorfor ringer du ikke meg når du vokser opp Vent litt, det vil aldri skje, så hvorfor ikke du bare ringe meg, ja. Peter Gibbons. Si hei til Lumbergh for meg Joanna. Så, hvor jobber du, Peter Peter Gibbons. Initech. Joanna. I. ja, hva gjør du der, Peter Gibbons. Jeg sitter i et kabinett og oppdaterer bankprogramvare for 2000-bryteren. Joanna. Hva er det, Peter Gibbons. Vel, de skrev alle denne bankprogramvaren, og, for å spare plass brukte de to siffer i stedet for fire. Så, som 98 i stedet for 1998 Uh, så går jeg gjennom disse tusenvis av kodelinjer og, uh. det spiller ingen rolle. Jeg, jeg liker ikke jobben min, og jeg tror ikke jeg kommer til å gå lenger. Joanna. Du kommer ikke til å gå Peter Gibbons. Yeah. Joanna. Vil du ikke bli sparket Peter Gibbons. Jeg vet ikke, men jeg liker ikke det, og jeg skal ikke gå. Joanna. Så du kommer til å slutte Peter Gibbons. Nuh-uh. Ikke egentlig. Uh. Jeg kommer til å slutte å gå. Joanna. Når bestemte du deg for alt det Peter Gibbons. En time siden. Joanna. En time siden. så du kommer til å få en annen jobb, Peter Gibbons. Jeg tror ikke at jeg liker en annen jobb. Joanna. Vel, hva skal du gjøre med penger og regninger og. Peter Gibbons. Du vet, jeg har aldri likte å betale regninger. Jeg tror ikke jeg skal gjøre det heller. Joanna. Så hva vil du gjøre Peter Gibbons. Først skal jeg ta deg ut på middag, og så skal jeg gå tilbake til leiligheten min og se på Kung Fu. Ser du noen gang Kung Fu Joanna. Jeg elsker Kung Fu. Peter Gibbons. Kanal 39. Joanna. Helt klart. Peter Gibbons. Du bør komme og se Kung Fu i kveld. Joanna. Ok. Ok. Kan vi bestille lunsj først Ok. Joanna. Du vet hva, Stan, hvis du vil at jeg skal bære 37 flair, som din vakre gutt der Brian, hvorfor gjør du ikke minst 37 stykker flair Stan, Chotchkies Manager. Vel, jeg trodde jeg husket deg og sa at du ville uttrykke deg selv. Joanna. Du vet hva jeg vil uttrykke meg selv, okay. Og jeg trenger ikke 37 stykker flair å gjøre det. (flipper av sjefen hennes) Lawrence. Ser det ikke slik ut som Anne Peter Gibbons. Ja, litt. Lawrence. Hei, hun har ikke vært her over en stund. Du to fortsetter ut Peter Gibbons. Yeah. Jeg antar. Jeg vet ikke. Noen ganger får jeg denne følelsen som shes jukser på meg. Lawrence. Ja, jeg får den følelsen også, mann. Peter Gibbons. Hva mener du med Lawrence. Jeg vet ikke, mann. Jeg får bare den følelsen som ser på henne som shes, den typen kylling som bare. ryser Michael Bolton. Du har ikke engang vært på jobb, og du må beholde jobben din. Peter Gibbons. Egentlig Im blir promotert. Michael Bolton. Du tror at kjæledyrstenen var en virkelig god ide, Tom Smykowski. Sikker på at det var Fyren gjorde en million dollar. Du vet, jeg hadde en slik ide en gang. For lenge siden. Peter Gibbons. Virkelig, hva var det, Tom Tom Smykowski. Vel, okay. Det var en hopp til konklusjoner matte. Du skjønner, det ville være denne matta som du ville legge på gulvet, og det ville ha forskjellige konklusjoner skrevet på det som du kunne hoppe til. Michael Bolton. Det er den verste ideen jeg noensinne har hørt i mitt liv, Tom. Samir. Ja, dette er fryktelig, denne ideen. Michael Bolton. Du skulle komme i lørdag. Hva gjorde du Peter Gibbons. Michael, jeg gjorde ingenting. Jeg gjorde absolutt ingenting, og det var alt jeg trodde det kunne være. Milton Waddams. Unnskyld Unnskyld meg, seor Kan jeg snakke med deg, jeg ba om en mai tai, og de tok meg en pia colada, og jeg sa ikke salt, ingen salt på margaritaen, men det hadde salt på den, store saltkorn , flytende i glasset. Meksikansk servitør. Nå er det mye, senor. Pinche gringo. (engelsk oversettelse: Jeg er veldig lei meg sir. Fucking gringo.) Milton Waddams. Lo siento Hvis det skjer igjen, vil jeg ikke forlate et tips, fordi jeg kunne. Jeg kunne stenge dette stedet nede, herre jeg kunne ta min reisende sjekker til en konkurrerende resort. Jeg kunne skrive et brev til turiststyret ditt og jeg kunne få dette stedet fordømt. Jeg kunne. Jeg kunne sette strychnin i guacamole. Det var salt på glasset, store kornkilder.8220I8217m trenger deg til å komme inn på Saturday8221: Hvordan 8220Office Space8221 fikk den moderne arbeidsplassen akkurat riktig Kontoret kunne være et hvilket som helst kontor. Cove fluorescenter på en dimmer, modulære hyller, skrivebordet praktisk talt en abstraksjon. Den hviske av sourceless ventilasjon. Du er en trent observatør og det er ingenting å observere. David Foster Wallace, 8220The Pale King8221 Etter at aksjemarkedet hadde kollapset, som tømte ut loftene og lagrene i San Francisco, og i øyeblikket strakte de friksjonsløse, skyskoppende fantasier fra dot-commers, slått en annen white collar-resesjon på plass, og kontoret syntes å gjenoppta sin rolle som arbeidsplassen alle elsket å hate. Få kulturelle gjenstander uttrykte denne mirakusmiljøet bedre enn filmen 8220Office Space, 8221, som dukket opp i 1999 i toppens topp. Den teatralske løp var en beskjeden feil, men i ettertid er det ingen overraskelse at en film så ubarmhjertig mørk og ekkel ville bli overvunnet av deliriet som grep på slutten av årtusenet. (Fra en reporter som besøkte et Microsoft-årsmøte i 1997: Hvorfor er vi hos Microsoft bellowed milliarder Steve Ballmer, da selskapets konserndirektør, til en mengde ni tusen ansatte pakket inn i Kingdome, Seattles innendørs stadion. For pengene skrek han Vis meg pengene. Folket reagerte med et brøl: Vis meg pengene) Kjører gags om stiftere, feilplacerte notater, Hawaiian Shirt Day, og spøkelset i arbeidslivet bortkastet i slutten, formålsløse jobber for et gråteknologisk selskap: nei en dukket opp klar for den slags humor i en tid med rasende utroskap og likevel, var kabinettet dødt, rett da ble boblebryterene våknet morgenen med deres aksjeopsjoner slettet, bønnestolene var borte, og de var igjen i et kabinett igjen eller arbeidsledig og søker desperat etter et kabinett. 8220Office Space8221 fant nytt liv på den lille skjermen, et medium som passet kontoristens eksistens skildret i filmen: lange dager huddled foran en datamaskin, etterfulgt av korte netter utmattet på sofaen og stirret på en tv. I 1999 gjenvarte han knapt 10 millioner budsjett i kvitteringer for kvitteringer i 2003, det ble blitt en kultklassiker, med mer enn to og en halv million eksemplarer solgt på video. (Det skjer på Comedy Central med den slags mindless regularity som foreslår et kjedelig fjernsynskontorpersonal bak det hele. Hva fyller vi 2 til 5 pm slot med Fuck det, la oss bare sette på 8216Office Space8217 igjen.) Alle vet veldig glad hvite personer som kan sitere 8220Office Space8221 med så mye fervor og nøyaktighet som en pastor gjør evangeliene, og det er en trolig og rutinemessig antagelse at gjentatte visninger av filmen kan tilby en slags terapi for stressede kontormedarbeidere: en ventilasjon for en inarticulate raseri som bidrar til å holde dem humming away ved dårlig jobber. Men anekdotisk, i det minste førte det til at folk sluttet jobbene sine, og en Portland, Oregon, startet webmaster et nettsted, Bullshit Job, som doblet som både en hyllest til filmen og en side hvor arbeidere kunne legge ut alle fornærmende notater og e - Mail sine sjefer sendt ut. Med andre ord hjalp 8220Office Space, 8221 og etterfølgende arbeider i den generelle broderskapet til kontorsatyr, kontorarbeidere til å gjenkjenne seg som tilhørende en bestemt type groupa anerkjennelse at kontoret alltid syntes å nekte, siden uansett hvor du var på kontoret , du var alltid antatt å være på vei opp. (Tenk på den linjen fra Stanwyck-filmen: Baby Face beveger seg ut av klassen din.) Og en del av filmenes glans var at det var jobben som var dårlig, bare fordi kontorarbeiderne var undertrykt: de var egentlig dårlig jobber, i et dårlig miljø. Oppsettet for 8220Office Space8221 representerer et større skifte i forståelsen av kontorlivet. Den paradigmatiske fortellingen hadde vært innføringen av den landlige kvinnen i det hvite krage-livet, med tilhørende seksuelle terrorgrupper i midten av århundret, det var travlister av mellomlederen som forsøkte å unngå konformistisk ånd i organisasjonslivet. Men plottet av 8220Office Space8221reflekterer de større endringene i den amerikanske økonomien om at folk blir tvunget til å forlate et miljø de hater, gjennom oppsigelser, det samme gjelder for det britiske showet 8220The Office8221 (kalt i en enda mer fornærmende eufemisme, redundanser) og av De siste amerikanske romaner av kontorliv 8220Then kom vi til End8221 og 8220Personal Days.8221. Utsiktene til å miste jobben tvinger den personlige krisen: Du kommer til å vite hvem vennene dine er, hva dine lojaliteter er verdt, og hva jobben din egentlig er . I 8220Office Space kommer 8221 konsulenter til å undersøke selskapets struktur for å gi det en slankere form, selv om metoden er urettferdig, de virkelig finner folk som jobber ubrukelig jobber: BIR SLYDELL (JOHN C. McGINLEY). Hva du gjør hos Initech, tar du spesifikasjonene fra kundene, og du tar dem ned til programvareingeniører. TOM SMYKOWSKI (RICHARD RIEHLE). Ja, ja, det stemmer. BIRPORTER (PAUL WILLSON). Vel, da må jeg spørre om at det ikke var mulig for kundene å ta dem direkte til programvaren TOM: Jeg forteller deg hvorfor. Fordi ingeniører ikke er gode til å håndtere kunder. SLYDELL: Så du fysisk tar spesifikasjonene fra kunden TOM. Vi vil. nei, min sekretær gjør det. Eller faksen. BÆRER. Så da må du fysisk bringe dem til programvarefolkene TOM. Vel nei. Jeg mener noen ganger. SLYDELL: Hva vil du si du gjør her TOM. Vel, se, jeg har allerede fortalt deg det. Jeg håndterer de dumme kundene, så ingeniører må ikke. (Skriking.) Jeg har folkevansker. Jeg er god til å håndtere folk. Kan du ikke forstå at Hva i helvete er galt med deg, er Tom Smykowski defensiv om jobben sin, selv om han ikke kan forklare hva det er han gjør. Peter Gibbons (Ron Livingston), hovedpersonen, vet at hans jobupdateringsprogramvare for Y2K switchsucks, og han vet at det er meningsløst fra utsiktspunktet til det nye årtusen, synes det spesielt ubrukelig. Svært å forklare det for servitøren, Joanna (Jennifer Aniston), sier han, jeg sitter i et kabinett, og jeg oppdaterer bankprogramvare for 2000-bryteren. Vel, se de skrev hele denne bankprogramvaren, og for å spare plass brukte de to sifre istedenfor fire, så som 98 i stedet for 1998, så jeg går gjennom disse tusenvis av kodelinjer og uh. Det spiller ingen rolle. Jeg liker ikke jobben min. Senere bekjenner Peter til konsulentene at hans gjennomsnittlige arbeidsdag består av å komme om femten minutter for sent og bare slags avstand ut i omtrent en time. Jeg gjør det i omtrent en time etter lunsj også. Id si i en gitt uke, jeg gjør bare om femten minutter med ekte, faktisk arbeid. Vridningen er at denne ærligheten er akkurat hva konsulentene prise en slags ironisert versjon av den sannhetskrevende organisasjonsmannen av 8220The Man in the Gray Flannel Suit.8221 Selv om Peter slutter å vise seg å jobbe og ødelegger arbeidsplassen ved å demontere sine kabinettvegger , konsulentene tilbyr ham en kampanje. Hes bare en rett skytespill med øverste ledelse skrevet over ham, sier en konsulent til Peters sjef. Til gjengjeld bryr de to ingeniører med faktisk erfaring, som tilfeldigvis er Peters venner. Dette setter i gang den stadig mer vanvittige (og uskyldige) tredje handlingen, når Peter og hans avslappede venner forsøker å programmere et virus som ville svindle selskapet de forakt av tusenvis av dollar. På slutten av filmen, setter en av selskapets utilfredse ansatte, den sublime muttereen Milton Waddams (Stephen Root), bygningen i brann. Peters ingeniørvenner har flyttet fra Initech til sin konkurrent. Initrode Peter tar selv en blåseprosess i konstruksjonen for utendørslivet til hans stasjonære warren av hytter. 8220Office Space8221 opptar et så stort sted i de amerikanske kontorarbeidere som er imaginære om arbeidsplassen sin, og det er en skam at effektøren av effekten av den større diskursen er en del av sin tendens til å være grunne og fokusert på kabinett og dumme sjefer. Plassen i 8220Office Space8221 var stort sett et symbol på en uhyggelig, til og med hensynsløs organisasjon. Dens virkelige mål var de uhøflige forventningene til den moderne arbeidsplassen, som ba om engasjement og engasjement, og tilbyr ingen i retur. Det doblet kraften i sin fordømmelse ved å utvide den til andre typer arbeidsplasser. Servitøren Joanna jobber i en kjedediner som heter Chotchkies, hvis absurde forventninger ligner på kontoret. En del av jobben hennes innebærer donering av knappe knapper med slagord og symboler på dem, kalt flair. På et tidspunkt tar sjefen henne til side for å tukte henne om hennes stil. STAN (MIKE JUDGE). Joanna. Vi trenger å snakke om flairen din. Joanna. Egentlig har jeg femten stykker på (demonstrerer). STAN. Femten er minimum, mmkay. Det er opp til deg om du bare vil gjøre det minste minimum. Brian har for eksempel tretti og syv stykker flairand et kjempefint smil. Joanna. Ok, så du vil at jeg skal ha mer STAN. (Sighing.) Se, Joanna, folk kan få en cheeseburger hvor som helst, de kommer til Chotchkies for atmosfæren og holdningen. Det er det som flairer om. Det er omtrent gøy. Joanna. Så. mer enn. STAN. Se, vi vil at du skal uttrykke deg selv. Mmkay Nå, hvis du føler det rene minimumet, er det nok, ok, men noen velger å ha mer, og vi oppfordrer det. Du ønsker å uttrykke deg selv, ikke Joannas-sjefen er på samme sted som kontorkonsulenter: ser etter immaterielle, personlighetsbaserte utadvendte uttrykk som tegn på å være en straight shooterrather enn å opprette åpenbare referanser som man enkelt møter for å skaffe seg en lønnsslipp. Hennes suspenders belagt med flair foreslår ingenting så mye som kabinettvegger, decked ut for å vise sin individualitet. De menneskelige vedleggene i 8220Office Space8221 var så rart og obsessiveMilton og hans nå beryktede behov for å beholde sin røde Swingline-stiftemaskin, det var vanskelig å tro at det var noe igjen å uttrykke. De som fortsatt er immune mot satiren av flair, oppfordres imidlertid til å sjekke ut katalogene til kontorsleverandøren Baudville, som blant annet inneholder rhinestone-encrusted lanyards samt T-skjorter til takknemlighet uker med slagord som lukter som Team Spirit og jeg satte Zing i Amazing. Etter at slik kunnskap som 8220Office Space8221 tilbød, hvilken tilgivelse Hvordan kunne man erkjenne den viktige mangelen på kontoret for å levere på sin lovede utopi og fortsette som om ingenting hadde skjedd For mange var spørsmålet bare retorisk: de var ute av arbeid og strenge sammen midlertidige oppdrag som best de kunne. Men for andre levde drømmen om et bedre kontor på forskjellige måter: Noen så teknologi som fortsatt tilbyr en måte å flytte kontorarbeid ut av kontoret, inn i en bredere sfære av det offentlige livet, andre så at kontoret måtte gjøres enormt mer humane og lydhør overfor sin stadig mer apatiske befolkning. Disse to banene var forenet av et enkelt mål: ønsket om å gjøre arbeidet hyggelig, å returnere det til en uskyld som generasjoner av feil på arbeidsplassen hadde gjort korrupte. I en arresterende og dyster frase hadde sosiologen Max Weber beskrevet fremdriften av rasjonalitet og vitenskapelig demystifisering som førte til en gradvis disenchantment av verden. Noe sånn hadde skjedd med kontorarbeid: kontorets rosa bilde som et tydelig og tydelig mellomklasse, alternativ til travels av fabrikkarbeid og annet manuell arbeidskraft, hadde lidd for mange jolter for å overleve. Kontoret må bli fortryllet. Utdrag fra 8220Cubed: En hemmelig historie på arbeidsplassen8221 av Nikil Saval. Publisert av Doubleday, en divisjon av Random House. Copyright 2014 av Nikil Saval. Utskrevet med tillatelse fra utgiveren. Alle rettigheter reservert. Office Space. Sitater Bob Slydell. Du skjønner, det som egentlig forsøkte å gjøre her er, prøvde å få en følelse av hvordan folk bruker dagen på jobb. så, hvis du ville, ville du gå oss gjennom en typisk dag, for deg Peter Gibbons. Vel, jeg kommer vanligvis inn i minst femten minutter sent, ah, jeg bruker sidedøren - på den måten Lumbergh kan ikke se meg, hehe heh - og etter at jeg bare sorterer ut plass i omtrent en time. Peter Gibbons. Ja, jeg stirrer bare på skrivebordet mitt, men det ser ut som jeg jobber. Jeg gjør det for nok en time etter lunsj også. Id si i en gitt uke, sannsynligvis bare jeg gjør omtrent femten minutter med ekte, faktisk, arbeid. Bob Slydell. Jeg liker å flytte oss rett sammen til en Peter Gibbons. Nå fikk vi sjansen til å møte denne unge mannen, og gutten er bare en rett skytespill med overordnet ledelse skrevet over ham. Steve. God kveld Herre, jeg heter Steve. Jeg kommer fra et grovt område. Jeg pleide å være avhengig av sprekk, men nå er jeg av den og prøver å holde seg ren. Det er derfor jeg selger magasinabonnementer. Michael Bolton. Vi blir fanget hvitvasking penger, skulle ikke hvite-krage resort fengsel. Nei nei nei. Gikk til føderal POUND ME IN THE ASS fangen. Samir. Jeg vil ikke gå til noen fengsel Bob Slydell. Ja, vi kan ikke finne en oversikt over at han er en nåværende medarbeider her. Bob Porter. Jeg så på det dypere og fant ut at det tilsynelatende var hva som skjedde, at han ble lagt av for fem år siden, og ingen har fortalt ham om det, men gjennom en slags svikt i lønnsavdelingen får han fortsatt en lønnsslipp. Bob Slydell. Så vi gikk bare videre og fikset feilen. Dom Portwood. Så, uh, Milton har blitt slått bort Bob Slydell. Vel, bare et sekund der, professor. Vi, vi har løst feilen. Så han vil ikke motta en lønnsslipp lenger, så det vil bare fungere seg naturlig ut. Bob Porter. Vi liker alltid å unngå konfrontasjon, når det er mulig. Problemet er løst fra slutten. Peter Gibbons. Du kommer til å legge av Samir og Michael Bob Slydell. Å ja, skulle bringe inn noen oppnådde kandidater, gård noen jobber ut til Singapore, det er den vanlige avtale. Bob Porter. Standard operasjons prosedyre. Bob Slydell. Nei Nei, selvfølgelig ikke. Vi finner det alltid bedre å skyte folk på en fredag. Studier har statistisk vist at det er mindre sjanse for en hendelse hvis du gjør det ved slutten av uken. Milton Waddams. snakker på telefonen Og jeg sa, jeg bryr meg ikke om de legger meg av heller, fordi jeg fortalte at jeg fortalte Bill at hvis de flytter pulten en gang til, da da, Im, slutter jeg, jeg kommer til å slutte. Og jeg fortalte også Don, fordi de har flyttet skrivebordet fire ganger allerede i år, og jeg pleide å være over ved vinduet, og jeg kunne se ekornene, og de var glade, men da byttet de fra Swingline til Boston stifteren, men jeg holdt min Swingline stiftemaskin fordi den ikke binder seg så mye, og jeg holdt stifter til Swingline stiftemaskinen og det var ikke greit fordi hvis jeg tok min stifter, setter jeg bygningen i brann. Nina. Nå Milton, vær ikke grådig, la oss passere den og sørg for at alle får et stykke. Milton Waddams. Ja, men forrige gang fikk jeg ikke et stykke. Og jeg ble fortalt. mens kaken passerer Milton mutters - til slutt alle sammen, men Milton får et stykke Milton Waddams. mutter jeg kunne sette bygningen i brann. Bill Lumbergh. Milt, måtte trenge og flytte deg ned i lagring B. Vi har noen nye mennesker som kommer inn, og vi trenger all den plassen vi kan få. Så hvis du bare kunne fortsette å pakke ut ting og flytte den der nede, ville det være kjempefint, OK Milton Waddams. Unnskyld, jeg tror du har stiftemaskinen min. Milton Waddams. Unnskyld meg unnskyld meg senor kan jeg snakke med deg, jeg ba om en mai tai, og de tok meg en pina colada, og jeg sa ikke salt, nei salt til margarita, men det hadde salt på det, store saltkorn , flytende i glasset. Under pusten hans Milton Waddams. Som servitør går bort Og ja, jeg vil ikke forlate et tips, fordi jeg kunne. Jeg kunne stenge hele denne feriestedet ned. Sir Ill ta min reisende sjekker til et konkurrerende feriested. Jeg kunne skrive et brev til turiststyret ditt, og jeg kunne få dette stedet fordømt. Jeg kunne sette. Jeg kunne sette. strychnin i guacamole. Det var salt på glasset, store kornmengder. Peter Gibbons. Hva skal jeg gjøre med 40 abonnementer til Vibe Joanna. Jeg tror det virker bare feil. Peter Gibbons. Det er ikke feil. INITECH har feil. INITECH er et ondt selskap, alt i orden Chochkies har feil. Det forstyrrer deg ikke at du må stå opp om morgenen, og du må sette på en masse stykker flair Joanna. Ja, men jeg er ikke i ferd med å gå inn og begynner å ta penger fra registret. Peter Gibbons. Vel, kanskje du burde. Du vet, nazistene hadde stykker av teft som de gjorde jødene på seg. Bob Porter. Skal bli kvitt disse menneskene her. Først, Herr Samir Naga. Naga. Naga. Ikke kommer til å fungere her lenger, uansett. Stakk i trafikken Samir. Mor. shitter. Sønn av en. ass. Jeg bare. Støtter ratt Bill Lumbergh. Åh, og husk: neste fredag. er hawaiisk skjorte dag. Så, du vet, hvis du vil, gå videre og ha på deg en hawaiisk skjorte og jeans. Rob Newhouse. Conjugal besøk Mmmm. Ikke som jeg vet om. Yknow, minimums sikkerhet fengsel er ingen piknik. Jeg har en klient der inne akkurat nå. Han sier at trikset er: spar litt, ei den første dagen, eller bli noen tispe. Da vil alt være greit. W-Hvorfor spør du, uansett Milton Waddams. Jeg ble fortalt at jeg kunne lytte til radioen i et rimelig volum fra ni til elleve. Jeg fortalte Bill at hvis Sandra skal høre på hodetelefonene mens shes arkiverer, så burde jeg kunne høre på radioen mens jeg samler så jeg ikke se hvorfor jeg må skru ned radioen fordi jeg liker å lytte på et rimelig volum fra ni til elleve. Milton Waddams. Mr. Lumbergh fortalte meg å snakke med lønn og deretter lønnslisten fortalte meg å snakke med Mr. Lumbergh, og jeg har fortsatt ikke mottatt lønnsslippet mitt, og han tok min stifter og han tok aldri den tilbake, og da flyttet de mitt skrivebord til oppbevaringsrom B og der var søppel på den. Tom Smykowski. Vel, godt utseende. Jeg har allerede fortalt deg: Jeg håndterer guddamnene, så ingeniører må ikke. Jeg har folkevner, jeg er god til å håndtere folk. Kan du ikke forstå det Hva i helvete er galt med dere, Michael Bolton. Peter, du er i dyp skit. Du skulle komme inn på lørdag. Hva gjorde du Peter Gibbons. Michael, jeg gjorde ingenting. Jeg gjorde absolutt ingenting, og det var alt jeg trodde det kunne være. Lawrence. som Peter forlater å bekjenne Lumbergh om å stjele penger, og vite at han kan gå i fengsel Peter. pass på kornhullet, knoppen. Peter Gibbons. Jeg kan ikke tro hva en haug med nerds vi er. Var å se på hvitvasking av penger i en ordbok. Samir. Sikkerhetskopi med oppstandelsen. Peter Gibbons. La meg spørre deg noe. Når du kommer inn på mandag, og du ikke føler meg veldig bra, sier noen til deg, Lyder som om noen har et spørsmål om Mondays Lawrence. Nei. Nei, mann. Shit, nei, mann. Jeg tror at du får sparken din sparket sayin noe sånt, mann. Michael Bolton. Samir og jeg er de beste programmene de fikk på det stedet. Du har ikke vært oppe og du får beholde jobben din. Peter Gibbons. Egentlig blir jeg fremmet. Bill Lumbergh. Å, å, og jeg glemte nesten. Ahh, jeg må også få deg til å gå videre og komme inn på søndag også. Milton Waddams. Forholdet mellom folk til kake er for stort. Michael Bolton. Du tror at kjæledyrstenen var en virkelig god ide, Tom Smykowski. Sikker på at det var Fyren gjorde en million dollar. Du vet, jeg hadde en slik ide en gang. For lenge siden. Tom Smykowski. Vel, okay. Det var en hopp til konklusjoner matte. Du skjønner, det ville være denne matta som du ville legge på gulvet, og det ville ha forskjellige konklusjoner skrevet på det som du kunne hoppe til. Lawrence. Ser det ikke slik ut som Anne Lawrence. Hei, hun har ikke vært her over en stund. Du to fortsetter ut Peter Gibbons. Yeah. Jeg antar. Jeg vet ikke. Noen ganger får jeg følelsen av at hun lurer på meg. Lawrence. Ja, jeg får den følelsen også, mann. Peter Gibbons. Hva mener du med Lawrence. Jeg vet ikke, mann. Jeg får bare den følelsen som ser på henne som shes, den typen kylling som bare. Peter Gibbons. Look, I dont know about you guys, but Im tired of being pushed around. Arent you Samir. Yes, Peter, but Im not going to do anything illegal. Peter Gibbons. Illegal Samir, this is America. Peter Gibbons. Um, the 7-Eleven, right You take a penny from the tray. Joanna. From the crippled children Peter Gibbons. No, thats the jar. Im talking about the tray, the pennies for everybody. Tom Smykowski. Smykowski is in a full-body cast Just remember, if you hang in there long enough, good things can happen in this world. I mean, look at me. Peter Gibbons. So you guys are gonna fire Mike and Samir, and youre gonna give me more money Peter Gibbons. Boy, Ill tell ya, some days. One of these days its just gonna be like. He mimics the sound of a machine gun. Brian, a waiter, walks up and does the same and laughs Brian, Chotchkies Waiter. So can I get you gentlemen something more to drink Or maybe something to nibble on Some Pizza Shooters, Shrimp Poppers, or Extreme Fajitas Brian, Chotchkies Waiter. Okay. Sounds like a case of the Mondays. Joanna. Why dont you just call me when you grow up Oh, wait, you know what, thats probably never gonna happen, so just dont call me, OK Joanna starts to close car door Peter Gibbons. Say hello to Lumbergh for me Samir. trying to decide if he should go along with the virus plot I have a question. Samir. I. in these conjugal visits, you can have sex with women Peter is wearing shorts, sandals and a paisley shirt, with his feet up on his desk, munching chips and playing tetris on his computer Bill Lumbergh. So, Peter, whats happening Aahh, now, are you going to go ahead and have those TPS reports for us this afternoon Bill Lumbergh. Ah. Yeah. So I guess we should probably go ahead and have a little talk. Hmm Peter Gibbons. Not right now, Lumbergh, Im kinda busy. In fact, look, Im gonna have to ask you to just go ahead and come back another time. I got a meeting with the Bobs in a couple of minutes. Bill Lumbergh. I wasnt aware of a meeting with them. Peter Gibbons. Yeah, they called me at home. Nina. Corporate accounts payable, Nina speaking. JUST a moment. Joanna. You know what, Stan, if you want me to wear 37 pieces of flair, like your pretty boy over there, Brian, why dont you just make the minimum 37 pieces of flair Stan, Chotchkies Manager. Well, I thought I remembered you saying that you wanted to express yourself. Joanna. Yeah. You know what, yeah, I do. I do want to express myself, okay. And I dont need 37 pieces of flair to do it. Peter Gibbons. Its not just about me and my dream of doing nothing. Its about all of us. I dont know what happened to me at that hypnotherapist and, I dont know, maybe it was just shock and its wearing off now, but when I saw that fat man keel over and die - Michael, we dont have a lot of time on this earth We werent meant to spend it this way. Human beings were not meant to sit in little cubicles staring at computer screens all day, filling out useless forms and listening to eight different bosses drone on about about mission statements. Michael Bolton. I told those fudge-packers I liked Michael Boltons music. Peter Gibbons. Oh. That is not right, Michael. Samir. Is there some way to just give the money back Peter Gibbons. What You mean just hand them a check for the exact amount theyre missing I think theyd figure that out. Peter Gibbons. You know, corporate accounting is sure as hell gonna notice 305,326.13, Michael

No comments:

Post a Comment